Vážení rodiče,
s ohledem na Usnesení vlády ČR o uzavření mateřských škol bude zákonným zástupcům vráceno školné za měsíc březen - v plné výši a za měsíc duben - poměrnou částkou k době uzavření, pokud bude delší než 5 dnů.
Při platbách trvalým příkazem, vám bude školné vráceno při vyúčtování. Pokud platíte jednorázovými příkazy a zaplatili jste březen, na duben již platit nemusíte. To samé platí pro platby v hotovosti.
I.Pos.
- Napsal Iva ŠÁKROVÁ
- Kategorie: Aktuálně
Téma týdne : “Zvířátka a jejich mláďátka“
22.3. - 26.3. 2021
Cíl : Rozvoj fyzické i psychické zdatnosti
-
doma nebo venku si společně hrajte s míčem : házení, chytání, odrážení míče o zem a následné chytnutí, hod obouruč, hod horním obloukem – múžete zde použít i šišku v lese, házení na cíl – strom
Jemná motorika a grafomotorika
-
učit děti tvarovat papír překládáním a skládáním
slož si KOČIČKU podle návodu
-
střihání a nalepování – puzzle zvířátek /koza, pejsek, kohout/
Cíl : Soustavné rozvíjení jazykových dovedností
-
nauč se zpaměti básničku o králíčkoví
-
poslechni si pohádku „O koťátku, které zapomnělo mňoukat“
Logopedická chvilka
-
dávat špičku jazyka střídavě k levému a pravému koutku
-
kroužení jazykem okolo rtů vpravo i vlevo / kočička, pejsek
se olizují
-
přežvykujeme bez otevřených úst – kravička přežvykujeme
-
rozkmitání rtů – koníček frká
Matematické představy :
- rozstříhej si zvířatka....
-
pojmenuj je, slož si celé rodiny
zkuste dětem vymyslet další
Seřaď je podle pokynů : např.
První půjde koník, za ním pejsek, poslední husa, před husou kravička, , …......
kdo jde před kravičkou,......
- rozděl zvířátka
Najdeš celou rodinu?.zkus je všechny pojmenovat
-
kočka x kocour x koťátko
-
houser x husa x housátko,
-
beran x ovce x jehňátko
-
hřebec x kobyla x hříbátko
-
býk x kráva x telátko.........
Hudební výchova:
-
poslechněte si písničku Svěráka a Uhlíře : „Krávy“
-
jaké znáš ještě písníčky o domácích zvířátkách
/ Kočka leze dírou, Skákal pes, Když jsem já sloužil,
Já mám koně,.....
zazpívejte si doma písníčky, můžete se k tomu doprovázet na různé nástroje / vařečky, pokličky, lžičky, ťukat oříšky o sebe...../
Povídejte si s dětmi o domácích zvířátkách
- děti by je měly správně pojmenovat
- jak se jmenují mláďátka – tatínek – maminka
/ Kozel x koza x kůzle, Pes x fena štěně..... /
-
Kde bydlí.....kurník, stáj, bouda, chlívek, …...
-
Čím se živí : Kráva – trávou, Slepice – zrníčky........
-
Vysvětlete jim, jaké využití mají domácí zvířata:
Slepice - vajíčka, Kráva – mléko......
-
Zkoušejte, zda umí napodobit zvuky a pohyby zvířat :
mňouká, štěká, bučí, bečí, kokrhá......
Nakresli zvířátko pastelkami, schovej si obrázek a potom přines do školky ukázat ostatním dětem.
Maminky, vymyslete doma různé hádanky o domácích zvířátkách:
např. ráno nás budí, můžeme na něm jezdit, žije v chlívku, jeho mláďátka se nazývají telátka, ráda chytá myši, dává nám vlnu, bydlí v boudě u domečku,......
Při procházce pozoruj zvířátka na zahrádce – slepice, kočka, pes, králík......zkus se s nějakým zvířátkem vyfotit / třeba máš i nějaké doma
- Napsal Iva ŠÁKROVÁ
- Kategorie: Aktuálně
Téma týdne: „Hřej sluníčko, hřej“
15.3. -19.3.
Cíl: rozvoj psychické i fyzické zdatnosti
- poznáváme „Co je zelené?“ – doma i v přírodě
- vybarvi podle návodu – zelený lísteček, modré oko, žluté sluníčko, …
Jemná motorika a grafomotorika:
- nakresli barevnými pastelkami sluníčko na velký formát A3
- spoj tečky – sněženka
- poskládej podle návodu tulipán
- rozstříhej obrázek sedmikrásek a slož (puzzle)
Cíl: soustavné rozvíjení jazykových dovedností
- čteme pohádku „O jarním sluníčku“
- povídáme si, co se na jaře mění v přírodě – taje sníh, teplejší počasí, roste travička, rostou kytičky, bzučí včelky
- poznáváme na obrázcích i v přírodě první jarní kytičky – sněženky, petrklíč,… viz přiložený obrázek
- přidáváme ke jménům kytiček přídavná jména, slovesa – velká sněženka, žlutý petrklíč, bledule roste, fialka voní,…
- dějová posloupnost – cibulka v zemi, roste stonek, lísteček, poupě, rozkvetlý tulipán
- nauč se básničku s pohybem „Volám tě sluníčko“
- zasaďte do květináče s hlínou semínko, zalijte a pozorujte (hrách, řeřicha,..)
Odkaz na písničku „Hřej sluníčko, hřej“ – http://youtu.be/pBc2qopFlzk
Pohádka o jarním sluníčku
Vykouklo sluníčko za bílým obláčkem, který plul po modré obloze. Sluníčko se protáhlo, zamrkalo a usmálo se na svět. Letos nastal jarní čas nějak brzy, ale kytičky už vykukují z hlíny, ptáčci začínají zpívat tak se sluníčko dalo do práce. Rozzářilo se na celou oblohu, zahnalo obláčky a začalo pomalu prohřívat zem. A jaro může začít.
Další den však bylo pošmourné ráno plné mraků a sluníčku dalo moc práce najít aspoň skulinku a nakouknout na svět. Mraky měly však převahu a tak sluníčko raději nabíralo síly, aby mraky přemohlo další den.
A skutečně, další ráno se sluníčko plnou silou nadechlo a mraky se polekaly a na mnoha místech se potrhaly a sluníčko s úsměvem posvítilo na nový den. Všimlo si, že ptáčků i kytiček zase trochu přibylo, objevilo se i několik berušek, které také zvědavě nahlédly, jestli už je dost teplo aby se mohly proletět. A tak jaro pokračovalo.
Brzy se všechno začalo zelenat, bzučely včelky a bylo stále tepleji. Sluníčko z jasné oblohy sledovalo, jak se mu práce daří a spokojeně se usmívalo, protože jaro je tu.
- Napsal Iva ŠÁKROVÁ
- Kategorie: Aktuálně
Všem moc děkujeme za fotečky a videa, které posíláte....
Několik za všechny "Jablíčka v pohybu a na čerstvém vzduchu"
Ostatní fotečky z vašeho pomáhání, vaření, pečení a tvoření najdete v kategorii Jablíčko - Prožili jsme.
- Napsal Iva ŠÁKROVÁ
- Kategorie: Aktuálně
Téma týdne: "To jsem já a moje tělo"
8.3. - 12.3.
-
Cíl : Rozvoj psychické i fyzické zdatnosti
-
Osvojení si poznatků o těle, jeho zdraví a rozvoj užívání všech smyslů
-
Umět pojmenovat části těla, některé orgány, znát jejich funkci – povídání s rodiči nad obrázky
-
Počet slabik – vytleskávání – ru-ka, no-ha, krk, ra-me-no, ko-le-no, zá-da....
-
Co slyšíš na začátku slova Záda -Z, Koleno – K.......
-
Smyslové vnímání
-
čich – čicháme k různému koření doma, co voní x nevoní /květina x ocet/
-
sluch – maminka za zády něčím vydá zvuk / míchání lžičkou ve skleničce, trhání papíru, cinkání zvonečkem......./
-
hmat – po hmatu se zavázanýma očima poznáváme předměty – lžička, autíčko, hrneček, klíče......
-
chuť – podle chuti poznáváme různé druhy ovoce, zeleniny.....
-
zrak – co vidíš na obrázku, z okna....
-
Výtvarné činnosti
-
Nakresli postavu :maminku, tatínka nebo sourozence – pořádně si je prohlédni, nezapomeň na krk, oči, uši, nos, vlasy, ruce, prsty, nohy, boty......
-
Podívej se do zrcadla a nakresli svojí hlavu – oči, nos, uši, vlasy,oči, ústa
-
Vybarvi si postavu kluka nebo holčičky, potom rozstříhej podle čáry a znovu zkus správně sestavit a nalepit
-
Můžete si zahrát doma : Co jsem ti namalovala na záda?
-
Procvičení jemné motoriky ruky
-
Máte-li doma hodně náplastí....můžeš si vybarvit medvídka, co jej bolí, mu můžeš zalepit....tlapku, čumáček....
-
Zkus mamince obvázat obinadlem nohu
-
Pojmenovat prsty na ruce, pohádka : Paleček a jeho kamarádi
-
PALEČEK A JEHO KAMARÁDI
-
„Mámo, usmaž kobližky!“
„Až mi dojdeš pro šišky,
nemám už čím topit, synku,
dělej něco pro maminku!“
V lese bum, bum, bum,
šiška jako dům,
za ní druhá, po ní třetí
z vysokého smrku letí.
Paleček je dávno v lese,
sám však šišku neunese.
Jde okolo školáček
jménem Ukazováček.
Okoukne ji, pak se sehne, ale šiškou ani nehne.
Zavoláme prostředníčka:
„Prostředníčku, pomoz nám!“
Chlapečkovi zrudla líčka:
„Nadarmo se namáhám!“
Zavoláme Prsteníčka:
„Prsteníčku, tak co ty?“
Chlapečkovi zrudla líčka:
„Šiška dělá drahoty.“
Zavoláme na Malíčka:
„Pojď, Malíčku, pomoz nám!“
Malíček je chytrá hlava,
kamarádům rady dává:
„Ty jdi sem a ty jdi tam,
čekejte, až zavolám!“
Tak teď! Hej rup! Už ji nesem...“
Vracejí se domů lesem,
máma jim dá za šišku
cukrovanou kobližku. -
Autor: František Hrubín
-
Matematické představy
-
porovnávání předmětů / prstíků / větší x menší
-
porovnejte si ruku s maminkou, tatínkem, sourozenci – kdo má největší x nejmenší
-
Jazykové činnosti
-
Cíl . Soustavné rozvíjení jazykových dovedností – vnímání, naslouchání, porozumění
-
převyprávět příběh
-
otázkami se dětí ptejte na pohádku.....Co chtěla maminka usmažit?, Kam šel Paleček? Co nemohl unést?.....
Nauč maminku, tatínka básničku:
"Všechny moje prsty schovaly se v hrsti,
spočítám je hned, jedna,dva, tři, čtyři, pět."
Zazpívejte si písničku:
"Každá ručka má prstíčky, sevřeme ji do pěstičky,
bum, bum na vrátka, to je krátká pohádka.
Ručičky si spolu hrají, mnoho práce nadělají,
bum, bum na vrátka, to je krátká pohádka."
- Napsal Iva ŠÁKROVÁ
- Kategorie: Aktuálně
Chválíme všechny rodiče a děti, kteří se zapojili do plnění prvních praktických úkolů.
Velkou pochvalu si zaslouží hlavně maláčci, kteří s chutí vše plní a chtějí další...
Fotečky jsou inspirací pro ostatní rodiče, nejen z naší školky.
1.úkol - Vyfoťte se s knížkou, kterou právě čtete.
2.úkol - Vyfoťte se, jak pomáháte doma v kuchyni, případně jinde.
- Napsal Iva ŠÁKROVÁ
- Kategorie: Aktuálně
TÉMA TÝDNE: "Dovednosti uplatníme i v praxi"
1.3. - 5.3. 2021
Procvičení grafomotoriky a jemné motoriky
-
odkaz obtahování spirály, pokládání např. popcornu
-
odkaz nakreslený tvar – děti si nasypou např. rýži a štětečkem vymetají
Sluchové hádanky
-
co slyšíš za zvířátko
Matematické představy
-
nalévání vody do sklenic – kde je více x méně, můžeš seřadit vzestupně... nejméně až nejvíce
-
prostorová orientace....polož hrnek na stůl, panenku vedle židličky, polož míček mezi kostku a autíčko, postav se vedle mě, polož talíř na stůl vedle lžíce
-
Kam se schovalo koťátko, kde je žabka, co dělá pejsek u boudy,...
Umíš prostřít na stůl?-----pomoz mamince prostři na stůl pro celou rodinu
Literární a hudební činnosti
-
poslech hudební pohádky , kterou máme moc rádi – poslechni si jí s celou rodinou
Červená Karkulka Svěrák
-
zpívejte si doma naše oblíbené písničky – Já do lesa nepojedu, Holka modrooká, Rampouch,
Travička zelená,......
-
Kterou knížku právě Ti čte maminka před spaním, zkus krátký příběh převyprávět
Posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním členům rodiny, sourozencům
-
pomáháme doma mamince v kuchyni, na zahradě : utíráme nádobí, prostíráme na stůl, obalujeme řízky, věšíme prádlo, mícháme puding, stříháme suché větve na zahradě.....
Odkazy:
www.youtube.com - https://youtu.be/ZA5wJzkzXUg
www.pinterest.com - https://pin.it/791agNd, https://pin.it/3do5HCc, https://pin.it/oQV6tVF
- Napsal Iva ŠÁKROVÁ
- Kategorie: Aktuálně
Vážení rodiče,
začátkem března vydalo MŠMT metodický pokyn k distančnímu vzdělávání předškolních dětí
v posledním ročníku MŠ. /JE POVINNÉ - distanční vzdělávání je způsob výuky na dálku v době, kdy jsou všechny MŠ uzavřeny, jako je to nyní v době epidemie COVID 19,
Průběh distančního vzdělávání po telefonické domluvě bude na naší MŠ probíhat emailem a osobním předáváním úkolů, každé pondělí mezi 9-10 hodinou.
V případě jakéhokoli dotazu nás můžete kontaktovat přes email jablicko@ msklicek.cz
nebo na telefonu 774 425 617
Vypracované úkoly dětem zakládejte do desek, můžete pořídit i fotografie a buď po návratu dítěte do MŠ přinesete, nebo každé pondělí při zadání nových úkolů odevzdáte paní učitelce, nebo i můžete vhodit do schránky u vstupu do MŠ.
- Napsal Iva ŠÁKROVÁ
- Kategorie: Aktuálně
"Mám zelenou barvičku, tou nakreslím travičku.“
- Napsal Iva ŠÁKROVÁ
- Kategorie: Aktuálně
Únor
"Šedá s černou nepostačí, když chci kreslit pírka ptačí"
- Napsal Iva ŠÁKROVÁ
- Kategorie: Aktuálně