Květen
„Měsíc květen ten je prima, to už není vůbec zima“
- Svátek matek
- Kdo patří do mé rodiny?, Jaká je moje maminka?
- Kde pracují moji rodiče? – povolání, řemesla
- Lidské tělo, zdraví, nemoci
- Jak jsem přišel(-a) na svět?
- Nalepování nastříhaných tvarů, skládání papíru
- házení obouruč od hrudníku ve dvojicích (přihrávka)
- hod na cíl horním obloukem drobnými předměty (míček, drátěnka,….)
- kotoul vpřed s lehkým předmětem mezi koleny nebo kotníky
- hrajeme si na míčky – skáčeme jako různé míčky, letíme jako nafukovací balónek, „praskneme“ a opět nás nafouknou
- cvičení s hudbou, písničky
- nalepování vytrhaných nebo vystříhaných tvarů (kombinace materiálů)
- skládání papíru, modelování
- poznat podle sluchu zvuk některých rytmických nástrojů
- najít určitý předmět podle materiálu, tvaru a dotknout se ho
- spojování teček, zvýraznit obrázek ve změti různých čar
- co je sladké, slané, kyselé, hořké – možnost ochutnávky
- procvičování výslovnosti a sluchové vnímání C,S,Z (had syčí – sssss, moucha bzučí – bzzzzzz, ….)
- učit děti pomocí konkrétních předmětů, obrázků, hádanek řešit problém (Veršované hádanky, Co bys dělal, kdyby …?, Co by bylo, kdyby …?)
- učit děti sluchově vnímat délku samohlásky ve slově, graficky znázornit – dlouhá slabika – vodorovná čárka, krátká slabika – tečka
- matematické představy – tvoření dvojic – co k sobě patří (šálek-talířek, nůž-vidlička, …)
- vytváření skupin, která má více x méně počtu prvků 2-6
- domino, hrací kostky
- časové pojmy – dnes, včera, zítra, dny v týdnu, roční období – charakterizovat je typickými ději
- tematická kresba – moje maminka, barevný den, kvetoucí strom
- modelování – strom, květina,…
- pomáhání mamince, tatínkovi – utírání, mití nádobí, zametání smetáčkem na lopatku, zatloukání hřebíčků, ….