Pohdka ikova5
                   

 

   MŠ Pohádka       


 

 

 

 

Pro předškoláky

 

Kdy jít k zápisu ? 

K zápisu do základní školy musíte s každým dítětem, které do 31.8.2024 dovrší věk 6 let. Tato povinnost vyplývá ze zákona. Termín zápisu vyhlašují jednotlivé základní školy a to v termínu od 1.4.2024 do 30.4.2024. 

Jak je to s odkladem školní docházky ?

Pokud se Vám, lékaři nebo p.učitelkám v mateřské škole Vaše dítě jeví pro školu nedostatečně tělesně nebo duševně vyspělé („zralé”), požádáte při zápisu o odklad školní docházky. Ředitel základní školy pak ve správním řízení rozhodne, zda Vašemu dítěti umožní odklad školní docházky. 

Pro toto rozhodnutí musíte řediteli školy předložit doporučení od lékaře (dětského nebo odborného nebo klinického psychologa) a také Pedagogicko-psychologické poradny nebo (v případě dětí s postižením) Speciálně-pedagogického centra. Obě tato doporučení musí být souhlasně doporučující. 

Objednat se můžete telefonicky nebo osobně. Při podrobném vyšetření odborní pracovníci spolu s rodiči zváží, zda je odklad pro Vaše dítě skutečně nutný a vhodný. Dítěti, jehož vývoj je v normě nebo u kterého se zjistí jen menší dílčí nezralosti, by naopak setrvání v mateřské škole bylo ke škodě a zbrzdilo by jeho další vývoj.

Kontakt na poradnu

Adresa

Pedagogicko-psychologická poradna Česká Lípa

Havlíčkova 443

470 01

(přízemí Domova mládeže SPŠ Česká Lípa)

 

Telefony 

Mobilní telefon (sociální a administrativní pracovnice)

  • 728 541 505
  • 778 499 169

 

Telefon do podatelny (ústředny), zde je poté možnost přepojení na konkrétního pracovníka 

  • 487 522 179 (ukazuje se číslo – 776 691 819)

 

Webové stránky

www.pppcl.cz

Co je pro zahájení školní docházky potřebné ?

1.Tělesný vývoj a zdravotní stav

  • Posuzuje lékař nebo odborný lékař

2. Poznávací funkce

Vizuomotorika a grafomotorika

  • Správně drží tužku, kreslí plynule
  • Nakreslí postavu člověka i s detaily, dům, zvíře, strom nebo auto apod.
  • Zvládne napodobení nebo obtažení různých tvarů, čar a klikyháků
  • Při kreslení již nestřídá ruce (pokud ano, nepřecvičujte, ale poraďte se s psychologem v poradně)

 

Řeč

  • Vyslovuje bez větších nedostatků (pokud ne, je nutná návštěva logopeda), mluví ve větách, dokáže smysluplně vyjádřit myšlenku, mluví gramaticky správně, používá i minulý a budoucí čas, rozliší jednotné a množné číslo
  • Zná své jméno a příjmení, jména rodičů a sourozenců, kamarádů, případně svoji adresu
  • Pojmenuje běžné věci na obrázku, dokáže říct, k čemu se používají, dokáže rozlišit činnosti a profese
  • Umí tvořit protiklady, pozná a pojmenuje nesmyl, přiřadí, co k sobě patří
  • Umí básničku, písničku, vyprávění, krátkou pohádku

Sluchové a zrakové vnímání

  • Rozliší základní barvy, pojmenuje je, přiřadí odstíny barev
  • Umí rozlišit obrázek na pozadí, umí sledovat čáru mezi ostatními liniemi (bludiště, spojovačky), složí obrázek z několika částí (jednoduché puzzle)
  • Najde v řadě odlišný obrázek, pozná shodné a odlišné dvojice, pozná shodu nebo rozdíl u obrázků, které jsou stranově obrácené podle svislé i vodorovné osy
  • Určí první písmenko ve slově , najde slovo, které začína zadaným písmenem
  • Rozliší stejná a různá slova lišící se jedním písmenem
  • Pozná počet slabik ve slově (např. vytleská)
  • Zopakuje větu alespoň z 5 slov, naučí se básničku

Vnímání prostoru a času

  • Rozlišuje nahoře-dole, níž-výš, daleko-blízko, první-poslední atd.
  • Chápe význam před, na, za, pod, vedle, mezi
  • Začíná rozlišovat pravou a levou stranu
  • Rozlišuje, co se dělá ráno, v poledne, večer
  • Rozliší pojmy dříve a později, včera-dnes-zítra
  • Začíná se orientovat ve dnech v týdnu, rozliší roční období a činnosti, které k nim patří

Matematické představy

  • Rozlišuje méně-více-stejně, kratší-delší, o 1 více- o 1 méně atd.
  • Dokáže roztřídit předměty do skupin podle barvy, tvaru, použití, velikosti
  • Pozná, co do skupiny nepatří
  • Seřadí pět prvků podle velikosti
  • Napočítá do 5, chápe princip sčítaní a odčítání (na prstech, předmětech)
  • Pozná základní geometrické tvary

3. Pracovní předpoklady, návyky, osobnost dítětě

  • Zvládne být a pracovat bez rodičů
  • Hraje si s kamarády, spolupracuje, umí se rozdělit, dodržuje pravidla hry, umí i prohrávat, zvládnout neúspěch
  • Vydrží u hry a práce, dokáže se soustředit 
  • Respektuje autoritu (učitelku, rodiče, dospělé), umí pozdravit, poprosit, poděkovat
  • Odpovídá na otázky, naslouchá jiným, umí se dohodnout
  • Ukládá si věci do tašky, přihrádky, botníku, na věšák, na ramínko, pozná osobní věci, zapne a rozepne knoflík, zip, suchý zip, oblékne se a svlékne, zvládá sebeobsluhu

O nás

Právní forma :
příspěvková organizace od 1.1.2003
IČO: 72 744 049
Identifikátor: 600 074 056

Podporují nás

FMP ERN

 

Kontaktujte nás

MŠ Klíček

Svojsíkova 754

473 01 Nový Bor
tel.: 777 466 915
777 466 914
e-mail: reditelka@msklicek.cz

Zřizovatel