PROVOZ V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE je od 6,00 do 16,30 hodin.
Časový režim výchovně vzdělávacích činností se přizpůsobuje
aktuálním potřebám, situacím a možnostem dětí. Režim dne je rámcový a v případě akcí, výletů a slavností je upraven.
Úprava je plně v kompetenci učitelek jednotlivých tříd.
JAK TO U NÁS CHODÍ?
Děti jsou v naší mateřské škole respektovány a vychází se jim plně vstříc, ale v rámci předem dohodnutých pravidel.
Denní program je sestaven s přihlédnutím na pravidelné střídání řízených a spontánních činností a činností relaxačních.
Děti se schází ve svých třídách do 8,00 hod. - pozdější příchody je nutné domluvit s učitelkami ve třídě.
Rodiče jsou povinni informovat učitelku o zdravotním stavu dítěte. Zákonní zástupci jsou též povinni MŠ informovat o infekčním onemocnění jejich dítěte /průjem, spála, neštovice, zánět očních spojivek apod./.
Do MŠ chodí pouze děti zdravé. Dítě se do MŠ nepřijímá s léky nebo nedoléčené, výjimkou jsou alergie a astma. V tomto případě je nutné přinést lékařskou zprávu o zdravotním stavu dítěte. Vyskytne-li se v rodině infekční onemocnění, ohlásí to zákonný zástupce učitelce.
6,00 ODEMČENÍ BUDOV
6,30 – 8,10 RANNÍ HRY, ÚKLID
Při vstupu do třídy se děti vzájemně přivítají s paní učitelkou a ostatními dětmi pozdravem. Děti si zvolí, zda si budou hrát samy nebo s kamarády a vyberou si činnost, která je zajímá a uspokojuje.
8,10 – 8,40 RANNÍ CVIČENÍ, POHYBOVÉ HRY, DECHOVÁ A
ARTIKULAČNÍ CVIČENÍ
Ranní kruh
Po úklidu hraček se děti sesednou do kruhu. Následuje rituál – vzájemné přivítání, seznámení s průběhem dne.
Tělovýchovná chvilka
Základním posláním je zdravotní potřebnost a psychické uvolnění.
8,40 – 8,55 SVAČINA
Děti se učí kulturním návykům a jsou vedeny k samostatnému stolování. V průběhu celého dne je zajištěn pitný režim.
8,55 – 9,20 ČINNOSTI NA DANÉ TÉMA
Vzdělávání dětí vychází ze života dětí, ze situací, se kterými se setkávají a jsou jim blízké. Učitelky se řídí tematickým plánem s přihlédnutím na individuální a věkové zvláštnosti dětí.
Dbají na pravidelné prolínání činností v oblasti hudební, výtvarné, tělesné, jazykové a literární, rozvíjí poznatky o světě kolem nás. Základem je prožitkové učení – učení v konkrétní činnosti, spontánně, aktivně, tvořivě. Nad získané vědomosti, dovednosti a návyky klademe to, co dítě ve školce prožívá a jak se cítí. Vzdělávací aktivity jsou přizpůsobeny dětem dle věku a jejich individuálním potřebám.
9,20 – 11,15 OBLÉKÁNÍ, POBYT VENKU
Vycházky bývají spojené s tématem dne, umožňují poznávání okolí, kde děti žijí. Pravidelně se střídá pobyt na zahradě s pobytem v okolí MŠ. Učitelky citlivě volí místo a délku pobytu venku vzhledem k věku dětí a aktuálním podmínkám počasí.
11,20 – 13,50 HYGIENA, OBĚD, POHÁDKA, ODPOČINEK
Děti se učí kulturnímu chování u stolu, jsou vedeny k samostatnosti a k dodržování obecně uznávaných pravidel při stolování. Po obědě následuje u nejstarších čištění zoubků a také odcházení dětí ze školky, které byly nahlášeny pouze na „poo“ /odchod po obědě/.
14,00 – 16,30 SVAČINA, ODPOLEDNÍ ČINNOSTI DO
ODCHODU DĚTÍ
Děti mají odpolední svačinu a po ní se mohou věnovat svým oblíbeným hrám nebo dokončit započatou činnost z průběhu dne. V této době je také prostor pro individuální činnosti s dětmi.
16,30 UZAMČENÍ MŠ