Vážení rodiče,
dle pokynů MŠMT jsme pro Vás připravily nabídku činností distančního vzdělávání pro předškolní děti.
Své práce si děti mohou zakládat do portfolia (jakékoli desky), které mohou donést ukázat po znovuoteření do MŠ.
V případě jakéhokoli dotazu nás můžete kontaktovat přes email
Dítě a jeho tělo
Cílem této oblasti je podporovat fyzickou pohodu dítěte, zlepšovat jeho tělesnou zdatnost, podporovat rozvoj jeho pohybových i manipulačních dovedností, učit je sebeobslužným dovednostem a vést je ke zdravým životním návykům a postojům.
Činnosti:
- Popisujeme a vnímáme všechny části našeho těla. (ukaž, kde máš…)
- Cviky rovnováhy – chůze po čáře, laně, po vyvýšené ploše, stoj na jedné noze (holubička)
- Házení, chytání a odrážení míče, hod obouruč horním obloukem na koš.
Pohybová hra „Vitamín honí bacila“
Na podlaze vtvoříme pomocí švihadla či provazu kruh. Jeden hráč (bacil) má na hlavě šátek a je uvnitř kruhu. Druhý hráč má na krku šátek představuje kouzelníka Vitamína, je vně kruhu.
Bacil říká: „Já jsem Bacil, to se mám, nemoc v těle udělám.“ Vitamín na to říká: „Já, Vitamín, hodný pán, tělo do pořádku dám.“ Na to Bacil vyběhne z kruhu. Vitamín se ho snaží chytit. Pak se dvojice vymění
Hra na rozehřátí „Hlava, ramena, kolena, palce“
Grafomotorická cvičení
- Příloha č.1
- Příloha č.2
- Příloha č.3
Dítě jeho psychika
Cílem této oblasti je podporovat duševní pohodu, psychickou zdatnost a odolnost dítěte, rozvoj jeho intelektu, řeči a jazyka, poznávacích procesů a funkcí, jeho citů i vůle, stejně tak i jeho sebepojetí a sebenahlížení, jeho kreativity.
Jazyková chvilka
Byl jednou jeden dům. (olízneme jazykem oba rty)
V tom domě bydlel jazýček. (zaťukáme jazykem zvenku na horní ret)
Každý den čekal, že přijde někdo na návštěvu. (několikrát vyplázneme jazyk)
Tak nejdřív v domečku pořádně uklidil. (jazykem přejedeme zvnitřku horních i dolních zubů)
Pak se podíval před dům, rozhlédl se na všechny strany. (pohybujeme jazykem na strany a nahoru a dolů)
A doopravdy. Kamarádi přišli, zaklepali na vrátka. (ťukáme jazykem na horní patro za zuby s otevřenou pusou a přidáme zvuk „ddd“)
Nejdřív připlavala rybička. (otevřeme pořádně ústa a vyšpulíme)
Potom přišel slon a na uvítanou krásně mával chobotem. (kýváme jazykem zeširoka zleva doprava) Potom přišla i kočička. (rty oblizujeme nejdříve jazykem, pak horním rtem spodní ret a naopak ► můžeme motivovat dítě tak, že rty namažeme medem nebo nutelou)
Přiklusali koníci, starý i mladý. (mlaskáme – jazyk přitlačíme na horní patro a luskáme s ním, nejprve pomalu jako starý koník, pak rychle jako mladý koník)
Dokonce se připlazil šneček. (konec jazyka opřeme o přední dolní zuby, zvedneme a necháme ho vyklouznout ven z pusy, co nejvíce uvolníme)
Když se zvířátka potkají, pusinku si dají. (uděláme rty několikrát pusinku)
Domluvili se, že si zahrají fotbal. (zavřená ústa, jazykem střídavě tlačíme do tváří – dáváme góly)
Pak se pohoupali na houpačce. (zapřeme jazyk za horní zuby a prostředkem jazyka kýveme nahoru a dolů, aniž by se špička odpojila od zubů)
Ještě si udělali spolu malou vycházku, i když foukal vítr. (nadechneme se nosem, našpulíme rty se zavřenými ústy vydechneme pusou a vyslovujeme „hůů“)
A když končil den, unavená zvířátka se spolu rozloučila (pusinky) a každé si šlo odpočinout do svého pelíšku. (zíváme)
Matematické činnosti
- Příloha č. 4
- Řazení různých předmětů podle velikosti.
Výtvarné činnosti
- Modelování lidské postavy
- Rozfoukávání vodové barvy brčkem – bacily viz příloha č.5
Literárně – dramatické činnosti
Motivační pohádka „O zlém Bacilu a hodném Vitamínu“
Po světě chodil jeden maličký, zlý čaroděj. Jmenoval se Bacil. Byl tak maličký, že ho nikdo nemohl pouhým okem vidět.
A čaroděj Bacil neměl nikoho rád. Miloval jen špínu a zimu. Jakmile potkal nějakou holčičku nebo kluka, začal ihned čarovat: „Čaruji, čaruji svá kouzla zlá, ať je ta holka hned nemocná. Čaruji, čaruji, své čáry máry fuk, ať je hned nemocný i tenhle kluk.“ A v té chvíli začalo holčičku i kluka bolet v krku, dostali teplotu, bolela je hlava i bříško. Zkrátka, začali být nemocní.
Všechny maminky i všichni tatínkové začali být smutní, protože měli moc starostí, a protože nemocných dětí bylo stále víc. „Co se to děje s našimi dětmi, že jsou stále nemocné,“ říkali si nešťastní rodiče. „Musíme zavolat naší chytré babičce, ta nám vždycky poradila.“
Zavolali tedy a babička jim řekla: „Vaše děti začaroval zlý čaroděj Bacil. Zavolejte si hodného kouzelníka Vitamína. Ten by dětem mohl pomoci.
Rodiče tedy zavolali hodného kouzelníka Vitamína. Ten znal uzdravovací kouzla. Začaroval se do ovoce a do zeleniny. Ale byl tak maličký, že nebyl vůbec vidět. Jakmile přišel k nemocnému klukovi nebo holčičce, začal odříkávat svoje uzdravovací kouzla: „Za pomoci vitamínů odeženu kašel, rýmu. Budeš zdravý jako buk, ať jsi holka nebo kluk.“ Děti se začaly rychle uzdravovat, ale musely kouzelníkovi Vitamínovi slíbit, že budou jíst ovoce a zeleninu, protože v nich jsou začarovaná uzdravovací kouzla, které lidé po kouzelníkovi nazvali vitamíny.
A kam se poděl ten zlý čaroděj Bacil? Odešel tam, kde lidé nejedí ovoce a zeleninu, protože neznají jejich uzdravovací kouzla, tak tam může Bacil ukázat svou moc.
Dítě a ten druhý
Cílem této oblasti je podporovat utváření vztahů dítěte k jinému dítěti či dospělému, posilovat, kultivovat a obohacovat jejich vzájemnou komunikaci a zajišťovat pohodu těchto vztahů.
Činnosti:
- Kreslení prstem na záda ve dvojicích (hádej, co jsem nakreslil)
- Námětová hra „Návštěva lékaře“
Dítě a společnost
Cílem této oblasti je uvést dítě do společenství ostatních lidí a do pravidel soužití s ostatními, uvést je do světa materiálních i duchovních hodnot, do světa kultury a umění, pomoci dítěti osvojit si potřebné dovednosti, návyky i postoje a umožnit mu aktivně se podílet na utváření společenské pohody ve svém sociálním prostředí.
Činnosti:
- Nácvik říkanky „Vitamíny“ příloha č.6
- Hraní různorodých společenských her s pravidly – pexeso, člověče nezlob se,…
Dítě a svět
Cílem této oblasti je založit u dítěte elementární povědomí o okolním světě a jeho dění, o vlivu člověka na životní prostředí a vytvořit elementární základy pro otevřený a odpovědný postoj dítěte (člověka) k životnímu prostředí.
Činnosti:
Povídání o tom, co je pro lidské tělo zdravé, jak se chránit před nemocemi. O zdravých a nezdravých potravinách a zdravém životním stylu.
- Příloha č.7
- Příloha č.8