Vážení rodiče,
dle pokynů MŠMT jsme pro Vás připravily nabídku činností distančního vzdělávání pro předškolní děti.
Práci dětí dokumentujte a dle dohody s paní učitelkou ji zasílejte e-mailem, nebo přineste osobně do MŠ v domluveném termínu. Práce se budou zakládat do portfolií dětí.
Kontakty do jednotlivých tříd:
Třída Jahůdka
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Třída Houbička
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Třída Čtyřlístek
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Dítě jeho psychika
Cílem této oblasti je podporovat duševní pohodu, psychickou zdatnost a odolnost dítěte, rozvoj jeho intelektu, řeči a jazyka, poznávacích procesů a funkcí, jeho citů i vůle, stejně tak i jeho sebepojetí a sebenahlížení, jeho kreativity.
Motivační pohádka „Jak nechala stát myslivce Mušku v lese“
Otázky k pohádce:
- Co se v lese udělalo? (z čeho vznikla víla?)
- Jak se víla jmenuje?
- Jakou barvu má její věneček?
- Jaké zvířátko přiběhlo k Amálce?
- Proč z ní přiběhlo?
- Jak se jmenoval myslivec?
- Co měl myslivec najít pro srnečka?
- Co udělala Amálka, když myslivec usnul?
- Jaká zvířátka vyletěla z pušky?
- Jak pohádka dopadla?
Rozvoj souvislého vyjadřování metodou popisu (používání přídavných jmen) – popiš postavy z pohádky
Matematické činnosti
Viz příloha č.1
Viz příloha č.2
Viz příloha č.3
Viz příloha č.4
Výtvarné činnosti
Věneček pro Amálku (viz příloha č.5)
- Vystřihování předkreslených kytiček a lepení do tvaru věnečku
- Výroba bramborového tiskátka ve tvaru kytičky, tiskání věnečku
- Kresba jednotlivých kytiček na věneček
Vybarvování omalovánek
- Viz příloha č.6
- Viz příloha č.7
Dítě a jeho tělo
Cílem této oblasti je podporovat fyzickou pohodu dítěte, zlepšovat jeho tělesnou zdatnost, podporovat rozvoj jeho pohybových i manipulačních dovedností, učit je sebeobslužným dovednostem a vést je ke zdravým životním návykům a postojům.
Činnosti:
- Spontánní vyjádření hudby pohybem – tančíme jako víla Amálka
- 2 – 3 skladky různého charakteru (i se zavřenýma očima)
- Pohybová hra „Štronzo“ (viz příloha č.8)
Grafomotorická cvičení
- Viz příloha č.9
- Sestav si les na podlaze pomocí špejlí nebo jiných pomůcek, které najdete doma
Kouzelná krabice
- Viz příloha č.10
Dítě a ten druhý
Cílem této oblasti je podporovat utváření vztahů dítěte k jinému dítěti či dospělému, posilovat, kultivovat a obohacovat jejich vzájemnou komunikaci a zajišťovat pohodu těchto vztahů.
Činnosti:
- Pojmenuj jednotlivé emoce dětí na obrázku (Viz příloha č.11)
- Námětová hra „Na víly nebo myslivce“
Dítě a společnost
Cílem této oblasti je uvést dítě do společenství ostatních lidí a do pravidel soužití s ostatními, uvést je do světa materiálních i duchovních hodnot, do světa kultury a umění, pomoci dítěti osvojit si potřebné dovednosti, návyky i postoje a umožnit mu aktivně se podílet na utváření společenské pohody ve svém sociálním prostředí.
Činnosti:
- Nácvik říkanky „Myslivec“
Myslivci a jejich pes
dobře znají ten svůj les.
Vědí, kam pít laně chodí.
kam bažanti malé vodí,
kde že rostou nejvíc houby,
parohatý jelen troubí,
kde jezevci noru mají,
maliny kde v létě zrají.
- Hraní různorodých společenských her s pravidly – pexeso, člověče nezlob se,…
Dítě a svět
Cílem této oblasti je založit u dítěte elementární povědomí o okolním světě a jeho dění, o vlivu člověka na životní prostředí a vytvořit elementární základy pro otevřený a odpovědný postoj dítěte (člověka) k životnímu prostředí.
Činnosti:
- Procházka v lese, pozorování ekosystému les.
- Povídání o tom, jak se v lese chováme, jak se máme chovat k životnímu prostředí, co všechno můžeme dělat pro jeho zlepšení.