Náměty na domácí aktivity s dětmi na téma „O neposlušných kůzlátkách“

Zde Vám paní učitelky poskytují inspiraci na práci s dětmi a jejich rozvoj v jednotlivých oblastech.

Aktivity pro starší děti

Pohybové aktivity:

Samostatné  zdolávání překážek různými způsoby – podlézání židle nebo stolu, přeskakování lana, gumy nebo čáry snožmo, po jedné noze, chůze po dráze z plat od vajíček, slalom mezi hračkami,…

Kotoul vpřed – obrázek ke správnému nácviku najdete v příloze č.1

Házení a chytání odraženého míče od země

Říkanka s pohybem:

  • Tiše děti, vlk už spí, (chůze po špičkách, ukazováček na znamení „tiše“)

ať ho nikdo nevzbudí. (otáčení hlavou na znamení „ne“)

Já mám doma ovci, (ruce v bok, podřep stranou – vlevo, vpravo)

Můžu tleskat, jak chci. (výskok s tleskáním)

Já mám doma berana, (ruce v bok, podřep stranou – vlevo, vpravo)

Můžu dupat nohama. (dupot)

Grafomotorická cvičení:

Hry s přírodním materiálem (kamínky, přírodniny) – skládání různých tvarů, nebo obrázků podle předlohy

Přebírání a třídění – čočka a hrách, slunečnicová a dýňová semínka, různobarevné těstoviny (úchop špetkou)

Modelování zvířátek – recept na domácí modelínu

  • 2 hrnky hladké mouky
  • 2 lžíce oleje
  • 1/2 hrnku soli
  • 2 lžíce kypřícího prášku
  • 1,5 hrnku vařící vody
  • potravinářské barvivo
  • můžete přidat pár kapek glycerínu, aby se hmota leskla

V míse smícháme mouku, sůl a kypřící prášek. Potravinářské barvivo a olej nalijeme do vroucí vody, rozmícháme a nalijeme do mísy se suchými ingrediencemi.
Celou směs začneme míchat, dokud se vše nespojí v lepivé, jednolité těsto. V tomto kroku můžeme také přidat glycerin.

Těsto necháme trochu zchladnout, vytáhneme na podložku a hněteme. Těsto je nutné hníst tak dlouho, dokud nezíská tu správnou konzistenci modelíny. Pokud by bylo těsto stále příliš řídké, můžete přidat trochu hladké mouky.

Máte hotovo. Modelínu uchovávejte ve vzduchotěsné nádobě, aby nevysychala. Ideální jsou klasické potravinové krabičky. Přejeme příjemnou zábavu! :)

Grafomotorické pracovní listy

  • viz přílohy č. 2 a 3

Rozvoj jazykových dovedností:

Pohádka „O neposlušných kůzlátkách“

Obrázkový text pohádky viz příloha č. 4

Tematické činnosti k pohádce:

  • Rozhovor o pohádce:

O jakých zvířátkách je pohádka?
Jak se jmenuje máma kůzlátek? (koza) Jak vypadá koza?
Jak se jmenují mláďata kozy? (kůzlátka)
Jak se jmenuje tatínek kůzlátek? (kozel)
Kolik bylo kůzlátek? (tři)
Kdo chtěl sníst kůzlátka? (vlk)
Jak pohádka dopadla?

  • Jak se říká kozímu obydlí? (chlívek, bouda, stáj, stodola).
    Kde bydlíš ty? Namaluj svůj domov.
  • Dramatizace pohádky.
  • Jaké ponaučení z pohádky plyne?
  • Napodobování hlasu vlka (hluboký x vysoký)

Matematické představy:

Počítání různých předmětů do šesti

Tolik – kolik – nakresli tolik puntíků, kolik (před sebou vidíš hraček, kolik ukazuji prstů,…)

  • Pracovní listy viz přílohy č. 5 a 6

Vytváření skupin o daném počtu prvků (2-6 prvků) – jako prvky k této činnosti můžete využít např. knoflíky, bonbony, korálky, kostičky lega, těstoviny…

Dostane se maminka ke kůzlátkům? – Pracovní list viz příloha č. 7

Výtvarné činnosti:

Výroba kozy z papírového talířku – viz příloha č. 8

Výroba vlčí masky – viz příloha č. 9

Skládání vlka z geometrických tvarů

 

Aktivity pro mladší děti

Pohybové aktivity:

Házení do dálky lehkými předměty (zmačkaný papír) horním obloukem – hod na cíl, do koše…

Pokládání různých předmětů na tělo ležícího se zavřenýma očima – podtácky, houbičky, víčka, kamínky, přírodniny…

Básnička s pohybem viz starší děti

Hry s novinami – běh s novinami na hrudníku bez přidržování, běh s novinami vlajícími nad hlavou, chůze po novinách (ostrůvky) – nesmíme šlápnout vedle

Grafomotorická cvičení:

Výroba domácí modelíny a modelování viz starší děti

Vystřihování obrázků zvířátek, lepení do chlívku

Provlékání šňůrky otvory – navlékání korálků

Grafomotorické pracovní listy

  • Viz přílohy č. 10 a 11

Rozvoj jazykových dovedností:

Pohádka o neposlušných kůzlátkách viz starší děti

Gymnastika mluvidel – vysunutí jazyka z úst, krouživé olizování rtů doprava i doleva, pohyb jazyka zespodu nahoru (kočička se olizuje)

Rytmizace dvouslabičných slov – koza, kůzle, stromek, domek, kozel, jazyk, mlynář, mouka, dveře…

Matematické představy:

Počítání konkrétních předmětů do čtyř – kolik máme autíček, bonbonů, šišek…

Určování vlastností předmětů a třídění – barva, velikost, druh, vlastnost…

Skládání obrazců z různých stavebnic

Výtvarné činnosti:

Výroba vlka – koláž, viz příloha č. 12

Jarní strom z ručičky – viz příloha č. 13

 

Přílohy zde

O nás

Právní forma :
příspěvková organizace od 1.1.2003
IČO: 72 744 049
Identifikátor: 600 074 056

Podporují nás

FMP ERN

 

Kontaktujte nás

MŠ Klíček

Svojsíkova 754

473 01 Nový Bor
tel.: 777 466 915
777 466 914
e-mail: reditelka@msklicek.cz

Zřizovatel