Vážení rodiče,
dle pokynů MŠMT jsme pro Vás připravily nabídku činností distančního vzdělávání pro předškolní děti.
Práci dětí dokumentujte a dle dohody s paní učitelkou ji zasílejte e-mailem, nebo přineste osobně do MŠ v domluveném termínu. Práce se budou zakládat do portfolií dětí.
Kontakty do jednotlivých tříd:
Třída Jahůdka
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Třída Houbička
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Třída Čtyřlístek
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Dítě jeho psychika
Cílem této oblasti je podporovat duševní pohodu, psychickou zdatnost a odolnost dítěte, rozvoj jeho intelektu, řeči a jazyka, poznávacích procesů a funkcí, jeho citů i vůle, stejně tak i jeho sebepojetí a sebenahlížení, jeho kreativity.
Jaké jsou symboly Velikonoc? (povídání o tom, jaké máme Velikonoční zvyky)
- Viz příloha č.1
Matematické činnosti
- Příloha č.2
- Příloha č.3
- Příloha č.4
Výtvarné činnosti
- Otisky ručiček (slepice a kuřátka) – Viz přloha č.5
- Zdobní velikonočních vajíček libovolnou technikou
Vybarvování omalovánek
- Viz příloha č.6
- Viz příloha č.7
Dítě a jeho tělo
Cílem této oblasti je podporovat fyzickou pohodu dítěte, zlepšovat jeho tělesnou zdatnost, podporovat rozvoj jeho pohybových i manipulačních dovedností, učit je sebeobslužným dovednostem a vést je ke zdravým životním návykům a postojům.
Činnosti:
- Vystříhej vajíčka a nalep je podle předlohy (příloha č.8a a 8b)
- Příloha č.9
- Příloha č.10
- Příloha č.11
Dítě a ten druhý
Cílem této oblasti je podporovat utváření vztahů dítěte k jinému dítěti či dospělému, posilovat, kultivovat a obohacovat jejich vzájemnou komunikaci a zajišťovat pohodu těchto vztahů.
Činnosti:
Společné vyprávění pohádky „O kohoutkovi a slepičce“
Kohoutek a slepička šli spolu do obory na jahody. Po chvíli našla slepička jahodu a dala půlku kohoutkovi. Za chviličku našel jahodu kohoutek. Protože byl ale lakomý, dal si celou jahodu do zobáčku. Nechtěl se se slepičkou dělit. Jahoda byla ale příliš veliká, a tak se začal dusit. "Slepičko, slepičko! Dej mi vodu, nebo se udusím!" Slepička honem utíkala ke studánce.
"Studánko, studánko, dej mi vodu. Kohoutek leží v oboře, nožky má nahoře. Bojím se, bojím, že umře." "Dám Ti vodu, až přineseš od švadleny šátek." Slepička tedy utíkala za švadlenou.
"Švadlenko, švadlenko, dej mi šátek pro studánku. Studánka mi dá vodu pro kohoutka. Leží tam v oboře, nožky má nahoře. Bojím se, bojím, že umře." "Dám ti šátek pro studánku, až mi přineseš botičky od ševce." A tak slepička utíkala za ševcem.
"Ševče, ševče! Dej mi botičky pro švadlenku. Švadlenka dá šátek pro studánku. Studánka dá vodu pro mého kohoutka. Leží tam v oboře, nožky má nahoře. Bojím se, bojím, že umře."
Ševci bylo slepičky líto. Dal botičky švadlence. Švadlenka dala šátek studánce. Studánka dala vodu slepičce. Slepička honem utíkala do obory za kohoutkem. Dala mu napít a tak ho zachránila. A kohoutek? Ten už od té doby nebyl vůbec lakomý a se slepičkou se o všechno hezky dělil.
Otázky k pohádce:
- Jaká zvířátka vystupovala v pohádce?
- Co se stalo kohoutkovi?
- Za kým vším běžela slepička pro pomoc?
- Jak to dopadlo s kohoutkem?
Dítě a společnost
Cílem této oblasti je uvést dítě do společenství ostatních lidí a do pravidel soužití s ostatními, uvést je do světa materiálních i duchovních hodnot, do světa kultury a umění, pomoci dítěti osvojit si potřebné dovednosti, návyky i postoje a umožnit mu aktivně se podílet na utváření společenské pohody ve svém sociálním prostředí.
Činnosti:
Pečení Velikonočního beránka
Těsto:
0.5 hrnku olej
1 špetka sůl
2 ks vejce
2 lžíce rum
1 hrnek mléko
1 balíček prášek do pečiva
1 hrnek cukr krupice
1 balíček vanilkový cukr
1 špetka citronová kůra
2.5 hrnku polohrubá mouka
Postup:
Vejce rozkvedláme v mléce.
Mouku smícháme s kypřícím práškem, solí, vanilkovým a krupicovým cukrem a citronovou kůrou. Mléko s vejci nalijeme do sypké směsi, přilijeme olej, rum a utřeme hladké těsto.
Těsto nalijeme do tukem vymazané a moukou vysypané formy. Vložíme do trouby předehřáté na 180 °C a pečeme asi 40 - 50 minut.
Dobu pečení si každý přizpůsobí podle pečení trouby.
Upečeného beránka vyndáme z trouby a necháme formu vychladnout.
Hotového beránka si můžete ozdobit dle své fantazie.
Dítě a svět
Cílem této oblasti je založit u dítěte elementární povědomí o okolním světě a jeho dění, o vlivu člověka na životní prostředí a vytvořit elementární základy pro otevřený a odpovědný postoj dítěte (člověka) k životnímu prostředí.
Činnosti:
- Na procházce si všímáme velikonoční a jarní výzdoby.
- Hledání vrbových proutků v okolí bydliště
- Pletení pomlázky