Vážení rodiče,
dle pokynů MŠMT jsme pro Vás připravily nabídku činností distančního vzdělávání pro předškolní děti.
Práci dětí dokumentujte a dle dohody s paní učitelkou ji zasílejte e-mailem, nebo přineste osobně do MŠ v domluveném termínu. Práce se budou zakládat do portfolií dětí.
Kontakty do jednotlivých tříd:
Třída Jahůdka
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Třída Houbička
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Třída Čtyřlístek
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Dítě jeho psychika
Cílem této oblasti je podporovat duševní pohodu, psychickou zdatnost a odolnost dítěte, rozvoj jeho intelektu, řeči a jazyka, poznávacích procesů a funkcí, jeho citů i vůle, stejně tak i jeho sebepojetí a sebenahlížení, jeho kreativity.
Na jaře se neprobouzí jen rostliny, ale začíná také život v trávě. Jaká malá zvířátka můžeme v trávě spatřit? Jak se jim obecně říká?
- Pojmenuj jednotlivá zvířátka na obrázku (viz příloha č.1)
Hmyzí hádanky:
Strká sosák do medu,
bzučí sladkou koledu. (včela)
Parádnice mezi brouky,
nejkrásnější z celé louky.
Červené šatičky
s malými puntíčky.
Na zvonku rosa,
létá si bosa.
Pohoupá se na kvítečku,
hledá totiž sedmou tečku. (beruška)
Šlape tiše, nekřičí,
staví si dům z jehličí.
Díky svojí píli
nemá dlouhou chvíli. (mravenec)
Váží křídly vzduch.
Když udělá žuch,
vykrouží se na vodě
pravidelný kruh. (vážka)
Za večeru podle hrází
na píšťalku doprovází,
táhlé žabí muzikály
když tě píchne, tak to pálí. (komár)
Třeba že je nepatrný,
louka se v něm zhlídla.
Nemá housle ani struny
a přece si fidlá. (cvrček)
Matematické činnosti
- Domaluj beruškám tečky tak, aby jich každá měla 7 (viz příloha č.2)
- Vybarvi obrázky podle čísla v rámečku (viz příloha č.3)
- Spočítej hmyz a počet zapiš do tabulky (viz příloha č.4)
Výtvarné činnosti
- Výroba zvířátek z papíru – skládání harmoniky (viz příloha č.5)
- Motýl – otisky nebo obkreslení ručiček (viz příloha č.6)
Vybarvování omalovánek
- Viz příloha č.7
- Viz příloha č.8
Dítě a jeho tělo
Cílem této oblasti je podporovat fyzickou pohodu dítěte, zlepšovat jeho tělesnou zdatnost, podporovat rozvoj jeho pohybových i manipulačních dovedností, učit je sebeobslužným dovednostem a vést je ke zdravým životním návykům a postojům.
Činnosti:
Cvičeníčko – zacvič si s říkankou podle obrázků (viz příloha č.9)
Grafomotorická cvičení:
- Příloha č. 10
- Příloha č. 11
Dítě a ten druhý
Cílem této oblasti je podporovat utváření vztahů dítěte k jinému dítěti či dospělému, posilovat, kultivovat a obohacovat jejich vzájemnou komunikaci a zajišťovat pohodu těchto vztahů.
Činnosti:
- Společné malování hmyzích kamínků (viz příloha č.12)
- Vydejte se společně na procházku, posbírejte vhodné kamínky různých velikostí a pomalujte si je
Dítě a společnost
Cílem této oblasti je uvést dítě do společenství ostatních lidí a do pravidel soužití s ostatními, uvést je do světa materiálních i duchovních hodnot, do světa kultury a umění, pomoci dítěti osvojit si potřebné dovednosti, návyky i postoje a umožnit mu aktivně se podílet na utváření společenské pohody ve svém sociálním prostředí.
Činnosti:
- Výroba hmyzího domečku
- Využít ke stavbě můžete leccos. Starou skříňku, papírovou krabici, nebo dokonce květináč a plechovku.
- Čím ho vyplnit? Při procházce lesem a po louce můžete nasbírat například mech, suchou trávu, kůru, lýko, suché stvoly, šišky, drobné větvičky, bezové větvičky, bukvice, žaludy, prázdné makovice.
- Na výplň konstrukce je lepší využít větší množství materiálu, hmyzí hotel pak poskytne přístřeší většímu počtu druhů.
- Hraní různorodých společenských her s pravidly – pexeso, člověče nezlob se,…
Dítě a svět
Cílem této oblasti je založit u dítěte elementární povědomí o okolním světě a jeho dění, o vlivu člověka na životní prostředí a vytvořit elementární základy pro otevřený a odpovědný postoj dítěte (člověka) k životnímu prostředí.
Činnosti:
Jak se vyvíjí motýl?
- Povídání o tom, jak se z vajíčka stane krásný motýl
- Dějová posloupnost – vystříhej obrázky a nalep je po sobě podle toho, jak se vyvíjí motýl.
Při procházce v přírodě pozorujeme, jaký druh hmyzu už můžeme vidět.